آموزش فیلتر نویسی قسمت سوم

آموزش فیلتر نویسی قسمت سوم

معرفی اندیکاتور رنگین کمان

الگوریتم این اندیکاتور براساس میانگین های متحرک پیاده سازی شده است. در این اندیکاتور میانگین های متحرک با دوره های زمانی سریع ، متوسط تا کند با طیفی از رنگ ها بصورت سه بعدی نمایش داده میشوند.

راهنمای رنگ ها:

(قرمز و نارنجی )سریع( زرد ، سبز و نیلی )متوسط( آبی و ارغوانی )کنددر این اندیکاتور محدوده حمایتی و مقاومتی براحتی قابل تشخیص میباشد.
دوستان زیادی در مورد عملکرد اندیکاتور رنگین کمان سوال کردند، در مورد این اندیکاتور چند نکته ای خدمت دوستان عرض کنیم.

هدف این اندیکاتور ارائه سیگنال خرید و فروش نیست. چون اصلا واسه این کار پیاده سازی نشده. از طرفی اندیکاتورهای بهتری برای سیگنال خرید و فروش وجود دارد. ببینید هدف اصلی از طراحی و پیاده سازی ایناندیکاتور نمایش روند جاری سهم و بررسی روند گذشته سهم هستش. در حقیقت قصد بنده از پیاده سازیاین اندیکاتور این بوده که بیننده با یک نگاه متوجه روند جاری سهم بشه و موقعیت رو تعیین کنه. با یک نگاه نقاط مقاومتی و حمایتی رو تشخیص بده.برای مثال اگر به تصاویر زیر نگاه کنید متوجه روند جاری میشوید.نماد خودرو در تصویر اول ۲۰۱۵۱۰۳۱۱۵خودرو فاصله بسیار کمی با مقاومت مهم خودش ایجاد کرده. اما هنوز هیچ تغییری در روند اون ایجاد نشده!

در روز بعد(تصویر دوم) وقتی آخرین معامله به مقاومت نزدیک نفوذ کرده تغییراتی در نمودار ایجاد شده.

در روز بعد پس از نفوذ به مقاومت نزدیک تونسته بالایی اون تثبیت بشه.

و در ادامه تونسته از مقاومت نزدیک عبور کنه و تغییر روند بده.

پس از رشد پولبکی به مقاومت شکسته شده زده و تا محدوده ۲۳۵۹ریال اصلاح کرده اما بالای مقاومت تثبتشده است.

و پس از آن با تمام قدرت از سد مقاومت ها عبور کرده است…

همانطور که مشاهده می کنید ناحیه ارغوانی رنگ محدوده حمایتی رو پس از شکسته شدن مقاومت ایجاد کرده. اما متاسفانه پس از مجمع بازگشایی نسبتا بدی داشت و داخل محدوده مقاومتی گشایش شد و…

و روز پس از آن شکست حمایت…

و در گیر با مقاومت مهم خود

همانطور که می بینید واکنش های سریعی نسبت به تغییرات می دهد.