هارمونیک در امواج الیوت قسمت دوم

هارمونیک در امواج الیوت قسمت دوم

امواج انگیزشی منبسط (ممتد)

همچنین الیوت اشاره کرد که امواج انگیزشی گاه به گاه تمایل به منبسط شدن دارند. او مشاهده نمود که بیش از یک مجموعه از امواج انگیزشی در یک روند (شکل ۵٫۱ )وجود دارد.

شکل ۵٫۱ .موج انگیزشی منبسط منفرد

شکل ۶٫۱ .موج انگیزشی منبسط دوگانه

این یک مفهوم ساده است و به این اشاره میکند که پنج موج، سازندۀ موج (۳)هستند و آن پنج موج از یک درجه ساختهشدهاند. به عبارت دیگر اگر این نمودار روزانه باشد، پنج موجی درموج (۳)نه در نمودار روزانه بلکه در نمودار ساعتی قابل مشاهده و اندازه گیری است. البته امواج انگیزشی ۱ ،۳ ،۵ باید از پنج موج تشکیل شده باشند.

علاوه بر این الیوت دریافت که مواردی از انبساط چندگانه نیز وجود دارد (همانطور که درشکل ۶٫۱ نشان داده شده است.)

در موقعیتامواج منبسط ممکن است در هر یک از سه موج انگیزشی روی دهند اما معمولاموج سوم ظاهر میشوند و الیوت مشاهده نمود که موج سوم به طورکلی قویترین موج در یک روند قدرتمند است.

شکل ۷٫۱ .نمایش موج منبسط در موقعیت موج (۳)
شکل ۷٫۱ .یک موج منبسط در نمودار روزانه USDCHF

از زمانی که یک موج گسترده رخ می دهد همواره این سؤال مطرح است. گاهی اوقات کاملا ناگهانی ظاهر میشوند و ما در تکاپوی سمت چپ برای درک آن چیزی هستیم که اتفاق افتاده است. من همیشه پیشنهاد دادهام که اگر هر زمان که ممکن باشد ما این حرکت را پیش بینی کنیم، پس شاید این منطقه یک تأخیر نهایی است که میتواند از گسترش ساختار موجی قبلی تعیین شده باشد. شاید ما به دنبال یک حرکت پنج موجی در موج(C )هستیم و این پیش بینی یک حرکت موجی برابر در اواخر موج (۵ )باشد.

بعدها توضیح میدهم که چرا این احساس بعید است.

الیوت اشاره دارد که از راه های مختلفی یک موج ۵ میتواند توسعه یابد. البته این شامل یک موج ۵ منبسط است که شبیه شکل ۸٫۱ هست.

شکل ۸٫۱ .موج ۵ منبسط

بازهم این استدلال که هدف ما بسیار بالاتر است و ازآنجاکه نسبتهای بسیط عادی به هدفنمیرسد، ما باید از پتانسیل موج گسترده (۵ )آگاه باشیم.
شکل ۹٫۱ نشان دهندە ی  یک رالی طولانی در نمودار هفتگی AUDJPY است.

توجه داشته باشید که در روش شمارش اصلی الیوت، موج (۳ )منبسط میشد و یک موج منبسط[۵]از (۵ )به دنبالآن می آمد.

شکل ۹٫۱ .موج منبسط در نمودار هفتگی AUDJPY

پتانسیل دیگر موج ۵ پیدایش یک مثلث مورب در آن است. الیوت اشاره کرد که مثلث مورب،ساختار متفاوتی نسبت به حرکت انگیزشی طبیعی دارد؛ از پنج موج سه تایی ساخته شده و معمولا در یک کانال یا در داخل خطوط همگرا حرکت میکند (همانطور که در شکل ۱۰٫۱ نشان داده شده است).

در تحلیل سنتی الگوها واضح است که این ساختار چیزی بیش از یک سه گوش نیست، اما الیوت با جزییات بیشتر نشان داد که نیاز به پنج موج داریم: سه موج در جهت روند اصلی و دوموج اصالحی مداخله گر.

به طورکلی کسانی که با امواج الیوت کار میکنند تمایل به تغییر برچسب (iii)، (ii)، (i)وغیره دارند تا بین امواج انگیزشی ۱ ،۳ و ۵ که از پنج موج ساخته شده اند، با آنهایی که از سه موج ساخته شده اند فرق قائل شوند.

شکل ۱۰٫۱ .مثلث مورب موج (۵)

شکل ۱۱٫۱ نشان میدهد که چگونه یک مثلث مورب در رالی موج ۵ موج در نمودار ظاهرمیشود. به عنوان مثال به نمودار پنج دقیقه ای EURUSD نگاه کنید.

شکل ۱۱٫۱ .مورب موج (۵ )در نمودار EURUSD پنج دقیقه ای

الیوت مطرح کرد که امواج منبسط میتوانند در هر یک از سه موج انگیزشی پدیدار شوند(امواج ۱ ،۳ ،۵)؛ اما تنها یک موج انگیزشی میتواند در هر دنبالە ی پنج موجی به صورت منبسط درآید. بازتابی از یک ساختار جایگزین است ودر یافته های خودم احساسم بر این است که واقعااشتباه گرفته شده است. سپس از طریق استفاده از اندازه گیری های دقیق امواج توضیح میدهمکه چرا من به این نتیجه رسیده ام.