هارمونیک در امواج الیوت قسمت ششم

هارمونیک در امواج الیوت قسمت ششم

مثلث ها

مثلث آخرین ساختار اصلاحی پیچیده است. در مقابل تحلیل تکنیکال کلاسیک که هیچ ساختاریبرای مثلث ندارد، مدل الیوت تفسیر دقیقی از مجموعه پنج تایی الگوهای ABC و به طورکلی (امانه همیشه) قله ها و فرورفتگی های انقباضی دارد (همانطور که در شکل ۱۳٫۲ نشان داده شده است).

توجه داشته باشید که هر گام در مثلث به صورت سه موجی است یا ممکن است ترکیبی از سه موج باشد(به عنوان مثال زیگزاگ دوگانه و یا سه تایی سه گانه) همچنین موج b از هر گام میتواندهر یک از ساختارهای اصلاحی ساده یا پیچیده باشد.

آنها تمایل به پیچیده تر شدن دارند؛ زیرا آنها اساساً نشان دهندە ی درگیری بین گاوها و خرسها هستند.

شکل ۱۳٫۲ .مثلث اصلاحی
شکل ۱۴٫۲ .مثلث در موقعیت موج (B )در زیگزاگ بالارونده در CAD/USD

در شکل ۱۴٫۲ ،قیمت در موج (A )بالا میرود و سپس به وسیلە ی همگرایی قله ها و فرورفتگی هابه صورت تثبیتی رو به پهلو حرکت میکند. چیزی که همیشه روشن نیست این است که هر گام از مثلث به شکل ساختار ABC توسعه می یابد یا ترکیبی از حرکات سه موجی، اما این مسئله باید در چارچوب زمانی پایینتر نمودار واضح تر باشد. هنگامیکه پنج گام در موج e ^کامل شد، اینتکامل موج (B )است و باعث گسترش رو به باال در موج (C )میشود.

تشخیص هنگامیکه یک اصالح پیچیده بهاحتمال بیشتری به وجود می آید واضح است که آرایش ساختارهای اصالحی می تواند کاملا ناراحت کننده به نظر برسد و در مورد آنچه ممکن است روی دهد، ابهاماتی به وجود آورد. درواقع اصلاح ها با توجه به انتشار اخباربی اهمیت اقتصادی یا انتظار بازار از انتشار آنها پیچیده تر میشوند.بااین حال اگر در مناطق خاصی از ساختار موجی رخ دهند سرنخ کاملا سرراست است. در فصل ۴ مناطق پرخطر (مناطقی که اصلاح ها باید خاتمه یابند) را با استفاده از نسبتهای فیبوناچی و هارمونیک مشخص میکنم. برای مثال اگر ما شاهد اصلاح در موج ۴ هستیم، به احتمال زیادشاهد اصلاح ۵۰ ٪هستیم؛ اگر اولین حرکت ABC تنها ۲۰ درصد از طول موج ۳ را اصلاح نموده است، پس احتمالا بسیار بیشتری وجود دارد که شاهد زیگزاگ دوگانه و یا سه تایی سه گانه باشیم.

با این  حال اگر اولین حرکت ABC اصلاح کامل ۵۰ ٪داشته باشد، پس به ما هشدار میدهد که امکان وقوع الگوی پهنه، پهنۀ منبسط یا مثلث در موقعیت موج ۴ وجود دارد.

همچنین باید از ساختار ایجادشده در قیمت ها آگاه باشیم؛ چراکه لازم است بدانیم، یک ساختار انگیزشی (قابل سنجش) داریم یا یک حرکت سه موجی دیگر که به یک ساختار اصلاحی اشاره دارد.

نمونه های دیگری از ساختارهای اصلاحی پیچیده

یکی از ناامیدکننده ترین عناصر در ساختار امواج الیوت، نوعی درهمتافتگی است که امواج اصلاحی میتوانند با آن توسعه یابند. درحالی که در زیگزاگ مستقیم، زیگزاگ دوگانه و سه تاییسه گانه همیشه امواج A و C به صورت پنج موجی درمی آیند، موج B و موج X میتوانند به مقدارزیادی پیچیده شوند. اینگونه است که این اصلاح ها در قلب یک ساختار اصلاحی تمایل به بسط محدودیتهای تخیل و باور ما دارند. چیزی که همیشه در شناسایی این روابط موجی کلیدیاست در فصل ۴ تشریح خواهد شد. در حال حاضر بر برخی ترکیبهای مختلف ساختاری کهممکن است رخ دهد تأکیددارم.

شکل ۱۵٫۲ نشاندهندۀ مثالی از یک زیگزاگ در موج(۴ )است که دارای مثلث در موقعیتموج (b )هست. توجه داشته باشید که پنج موجی نزولی در موج (a )نشان دهندە ی یک زیگزاگ،زیگزاگ دوگانه یا سه تایی سه گانه است. مجموعه ساختارهای سه موجی منقبض در موج (b )کامل شده و نزول قیمت در موج (c )باعث تکمیل زیگزاگ میشود.

شکل ۱۵٫۲ .مثلث در موقعیت موج (b )در یک زیگزاگ در موج (۴)

شکل ۱۶٫۲ نشان دهندۀ نمونهای دیگر از زیگزاگ در موج (۴ )است؛ اما این بار موج(b )به صورت یک سه تایی سه گانه درحال توسعه است. توجه داشته باشید که پنج موجی نزولی در موج(a )نشان دهندە ی یک زیگزاگ، زیگزاگ دوگانه یا سه تایی سه گانه است. در سه تایی سه گانه توجه داشته باشید که x موج دوم برای تکمیل موج (b )در یک اصلاح پهنه ایجادشده است. سپس انبساط نزولی در موج (c )برای تکمیل زیگزاگ ایجادشده است.

شکل ۱۶٫۲ .سه تایی سه گانه در موقعیت موج (b )در زیگزاگ موج (۴)

شکل ۱۷٫۲٫پهنۀ منبسط در موج [b ]درون زیگزاگ موج (b )درون زیگزاگ موج (۴)

شکل ۱۷٫۲ نشان دهندە ی نمونه دیگری از زیگزاگ در موج (۴ )است که موج (b )در آن نیزبه صورت یک زیگزاگ توسعه یافته است. توجه داشته باشید که پنج موجی نزولی در موج (a )نشان دهندۀ یک زیگزاگ، زیگزاگ دوگانه یا سه تایی سه گانه است. در اینجا یک رالی پنج موجی در موج [a ]وجود دارد. سپس برای تکمیل موج (b ،)یک پهنۀ منبسط در موج [b ]و یک رالی پنج موجی در موج [c ]ایجادشده است. سپس انبساط نزولی در موج(c )برای تکمیل زیگزاگ ایجادشده است.