هارمونیک در امواج الیوت قسمت چهارم

هارمونیک در امواج الیوت قسمت چهارم

یافته های الیوت : امواج اصلاحی

ساختار امواج اصلاحی احتمالا بزرگترین دردسر برای هر الیوتیسینی است. تفاوت بزرگ در انواع ساختارهای اصلاحی بعد از اتمام یک حرکت پنج موجی هنوز حتی برای من هم منکوب کنندهاست.

عمق اصلاح چقدر است؟ چه مدت طول خواهد کشید و چه پیچیدگی هایی دارد؟ سردرگمیاز عواقب بالقوه میتواند یک تحلیل گر جدید را که در تلاش برای یادگیری قواعد است تحت فشارقرار دهد تا روش ساده تر برای پیش بینی پیدا کند. درحالی که میتواند یک عامل بازدارنده باشد،مزایای احتمالی آن را پیدا نموده ام. درک نحوه توسعه ساختارها درواقع به شناسایی نهاییشانکمک میکند و دانستن زمانی که نه تنها اصلاح کامل شده بلکه همچنین یک ساختار جایگزیندرحال توسعه است میتواند راهگشا باشد.با استفاده از فیبوناچی و نسبت های هارمونیک و درک گسترده از نیاز به شکافتن ساختار دردرجه بالاتربعدی، ممکن است سرنخی برای درک اتفاقات بعدی باشد؛ بنابراین همه دانش آموزاناصول موجی را ترغیب میکنم که برای مغلوب کردن این چالش مصمم باقی بمانند: مزایای آنقابل توجه است.

امواج اصلاحی

اجازه دهید به امواج اصلاحی نگاه کنیم.

زیگزاگ ها

زیگزاگ ها (همانطور که در شکل ۱٫۲ نشان داده شده است) از اساسی ترین و ساده ترین الگوهای اصلاحی هستند. آنها شامل دو موج ضد روند A و C( با پنج موج توسعه مییابند) که به وسیله ی یک ساختار سه موجی مجزا شدهاند (ترکیبی از ساختارهای سه موجی) هستند. معمولا الیوتیسین ها زیگزاگ ها را به حرکت ۵-۳-۵ منتسب میکنند.

شکل ۱٫۲ .اصلاح زیگزاگ ساده

این نوع حرکت کامال ساده است و تا زمانی که دو موج انگیزشی (A )و (C)وجود دارد میتوان ازطریق مشاهده پنج موجی آن را شناسایی نمود و غیرمعمول است که اشتباه گرفته شود.

شکل ۲٫۲ نشان دهندە ی چگونگی یک اصالح سه موجی در یک زیگزاگ در USDJPY است.
شکل ۲٫۲ .اصلاح ABC رو به بالا در نمودار USDJPY روزانه

پس از اتمام یک اصلاح ساده ABC میتوانیم منتظر ازسرگیری روند اصلی باشیم.

ساختارهای صلاحی پیچیده

از توضیحات اولیه امواج اصالحی جای تعجب ندارد که یاد بگیرید الگوهای ABC همیشه یک اصلاح را کامل نمیکنند. چند نوع اساسی از ساختارهای اصلاحی پیچیده وجود دارد که همه با یک حرکت ساده ABC آغاز میشوند. باید برخی از دستورالعمل هایی را که ممکن است بعداًبه پیش بینی گسترش یک اصلاح پیچیده تر کمک نمایند مطرح کنم. هم اکنون باید انواع اساسی ساختارهای اصلاحی پیچیده را توصیف کنم.

زیگزاگ دوگانه

در مباحث پیچیده، اصلاح ها تنها با یک حرکت ساده ABC به پایان نمیرسند. در نوع دوم، یک حرکت ABC اصلاحی دیده میشود که پس ازآن برچسب موج(X )و که سپس حرکت ABC دوم(شکل ۳٫۲ )مشاهده میشود. موج (X )به طورمعمول موج (b )قبلی را نمی شکند و خود شامل سهموج یا ترکیبی از سه موج در هر یک از ساختارهای اصلاحی این لیست است.

شکل ۳٫۲ .دو زیگزاگ بالارونده

هنگامی که زیگزاگ دوگانه کامل شد، حرکت قیمت ها در جهت اساسی ادامه خواهد یافت.

شکل ۴٫۲ نشان دهندە ی چگونگی گسترش یک زیگزاگ دوگانه است.
شکل ۴٫۲ .زیگزاگ دوگانه بالارونده در نمودار دوساعته EURUSD

در نمودار دوساعته EURUSD ،دو اصلاح ABC بالارونده توسط یک موج (X )از هم جداشده اند. دو مثال از موج(B )دارای ساختار زیگزاگ ساده هستند.

همچنین توجه داشته باشید که چگونه موج(X )از نزدیک اولین موج (B )کاهش می یابد.اما بدان نفوذ نمیکند. به طورمعمول میتوانیم قضاوت کنیم که این حرکت جهت دار به وسیله شکستن آخرین موج (B )از سر گرفته میشود.

سه تایی سه گانه

مثال بعدی از مجموعه اصلاح های ABC پیچیده یک حرکت ABC دیگر است که به پایان یکزیگزاگ دوگانه میچسبد. ساختار ABC دوم و سوم به وسیلەی  دومین موج (X )از یکدیگر جدامیشوند. این ساختار در اشکال ۵٫۲ و ۶٫۲ نشان داده شده است.

شکل ۵٫۲ .زیگزاگ سه گانه بالارونده

شکل ۶٫۲ .زیگزاگ سه گانە ی پایین رونده در نمودار دوساعته EURUSD